شبکه آبرسانی روستایی در استان مرکزی دچار فرسودگی است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، یوسف عرفانی نسب شامگاه روز سه شنبه در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان مرکزی در اراک، گفت: شاخص بهره مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی در روستاهای استان مرکزی 88 درصد است که میانگین کشوری 74 درصد ثبت شده است.

شبکه آبرسانی روستایی در استان مرکزی دچار فرسودگی است

وی اضافه کرد: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی، 151 روستا است که وزارت نیرو و دولت تعهد کردند تا خاتمه سال 98، این 151 روستا نیز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار بگیرد.

عرفانی نسب اظهار داشت: از 30 روستای بالای 100 خانوار استان، سه روستا شامل روستاهای حسین آباد زرندیه، قلعه حمید شازند و نظم آباد اراک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات شورای سلامت استان این است که با همکاری فرمانداران این روستاها نیز زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار بگیرند که اگر این اتفاق بیفتد روستاهای تحت پوشش از 88 درصد به 98 درصد افزایش پیدا می نماید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی از لحاظ تاسیسات 712 باب مخزن با حجم 1000 متر مکعب به طول شبکه توزیع و خطوط انتقال حدود 6400 متر دارد.

عرفانی نسب کمبود مخزن به میزان حجم 67 هزار مترمکعب را از جمله مسائل شرکت آب و فاضلاب روستایی مطرح کرد و اضافه کرد: از لحاظ منابع آبی در روستاهای استان مرکزی، 527 حلقه چاه، 136 چشمه و 27 رشته قنات وجود دارد.

وی فرسودگی شبکه های آبرسانی روستایی را نیز از دیگر مسائل عمده آبرسانی روستاها مطرح کرد و اضافه کرد: اکثر شبکه های روستایی نیز فرسوده هستند که عمر آنها در 275 روستا یک تا 10 سال، 308 روستا 10 تا 20 سال و 246 روستا هم بالای 20 سال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی ادامه داد: روستاهای شهرستان فراهان با 75 درصد فرسودگی بیشترین فرسودگی شبکه انتقال آب را در استان به خود اختصاص داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7139

به "شبکه آبرسانی روستایی در استان مرکزی دچار فرسودگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه آبرسانی روستایی در استان مرکزی دچار فرسودگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید