درآمدزایی یا بازی با رویای طرفداران؟

به گزارش مجله سرگرمی، گران شدن بلیت بازی فینال حالا باعث شده که پرسپولیسی ها علاوه بر اینکه دغدغه قهرمانی را داشته باشند، دغدغه تازه تری هم داشته باشند که آیا استادیوم آزادی برای این بازی پر می گردد یا نه؟

درآمدزایی یا بازی با رویای طرفداران؟

به گزارش خبرنگاران ، بلیت فروشی بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 12 فردا(دوشنبه) در سایت Gishe3.com شروع می گردد. قیمت هایی که برای فروش بلیت این بازی اعلام شده برای صندلی به ارزش 80 هزار تومان است. بلیت روبروی صندلی 50 هزار تومان خواهد بود و بلیت سکوهای پشت دروازه و طبقه دوم که بخش اعظم بلیت فروشی این مسابقه را شامل می گردد، به قیمت 30 هزار تومان ارایه می گردد. این افزایش قیمت ها گرچه برای باشگاه توجیه اقتصادی دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی مردم، حضور طرفداران را برای تماشای این بازی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تمام ظرفیت فروش بلیت بازی پایانی لیگ قهرمانان 2018 آسیا به وسیله پیش فروش اینترنتی و سامانه الکترونیک انجام خواهد شد و برای این بازی به هیچ وجه در استادیوم یا هر مکان دیگری عرضه مستقیم بلیت بازی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و بنابر اعلام ایرج عرب معاون باشگاه، عرضه و فروش بلیت بازی برگشت پرسپولیس - کاشیما آنتلرز تنها به صورت پیش فروش اینترنتی انجام خواهد شد. تمام ظرفیتی که به فروش اختصاص پیدا می نماید به وسیله سامانه عرضه می گردد و بخش مربوط به خرید بلیت از ساعت 12 ظهر فردا دوشنبه باز خواهد شد.

تاکید می گردد، با توجه به تصمیم های اتخاذ شده برای این بازی، تمام ظرفیت فروش بلیت به شکل اینترنتی خواهد بود و در استادیوم یا هر مکان دیگری بلیت مسابقه فروخته نخواهد شد.

گران شدن بلیت بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، در حالی که پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری در این بازی به تماشاگرانش احتیاج دارد، ریسک بسیار بزرگی است. ریسک بر سر سرنوشت پرسپولیس و رویای طرفداران. طرفدارانی که حتی گاهی پرداخت قیمت قبلی بلیت های استادیوم آزادی هم برای شان مقدور نبود. حالا با قیمت بالاتری رو به رو شده اند.

بر همین اساس و طبق قیمت گذاری اسپانسر باشگاه پرسپولیس، قرار است بلیت صندلی برای بازی پایانی لیگ قهرمانان 2018 آسیا که برای اولین بار در تهران برگزار خواهد شد، به ارزش 80 هزار تومان، عرضه گردد. بلیت روبروی صندلی 50 هزار تومان خواهد بود و بلیت سکوهای پشت دروازه و طبقه دوم که بخش اعظم بلیت فروشی این مسابقه را شامل می گردد، به قیمت 30 هزار تومان ارایه می گردد.

این لیست قیمت ها در شرایطی منتشر شد که در ابتدا پیشنهاد 200 تا 300 هزارتومانی اسپانسر برای فروش بلیت های این بازی را مطرح کردند اما باشگاه حاضر به فروش بلیت با این قیمت بالا نبود. با اینکه خبر می رسید که مسوولان باشگاه پرسپولیس تمایلی به افزایش قیمت بلیت در این بازی ندارند اما ظاهراً بیشتر از این نتوانسته اند مقابل اسپانسر باشگاه مقاومت نمایند و به افزایش قیمتی در همین حد راضی شده اند.

افزایش قیمت بلیت صندلی از 30، 35 هزار تومان به 80 هزار تومان گرچه شاید برای مسوولان باشگاه و اسپانسرش افزایش قیمت زیادی به حساب نیاید اما با شرایط فعلی اقتصادی کشور، این موضوع می تواند در این بازی حساس به ضرر پرسپولیس تمام گردد. به خصوص حالا که بعد از باخت بازی رفت، بعضی طرفداران از قهرمانی تیم محبوب شان دلسرد شده اند و بعضی دیگر به خاطر این باخت دلگیرند و شاید همه این ها بهانه هایی باشد برای نیامدن طرفدار به استادیوم.

اسپانسر باشگاه پرسپولیس که بلیت فروشی این باشگاه را هم برعهده دارد و به وسیله سایت گیشه سه بلیت فروشی الکترونیکی بازی های پرسپولیس را انجام می دهد، از مدت ها پیش استراتژی دیگری برای فروش بلیت های بازی پرسپولیس داشت. این شرکت حتی طرحی را در نظر داشت که مطابق آن سازوکار جدیدی برای فروش بلیت بازی ها تعریف می شد. این طور که بلیت بازی های مهم تر با قیمت بالاتر فروخته گردد یا برای طرفدارانی که بلیت کل بازی های لیگ را یک جا خریداری نمایند، تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته گردد.

چنین طرح و بسته ای برای فروش بلیت، در شرایطی که از قبل مورد کارشناسی قرار گرفته باشد، می تواند به درآمدزایی بیشتر باشگاه ها و حتی ترغیب طرفداران به حضور در استادیوم ها یاری کند اما قطعاً اجرای یکباره اش، آن هم به طور ناقص و برای بازی مهم و حساسی چون فینال آسیا نمی تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، از زاویه دیگری این موضوع را مطرح می نماید و به هزینه هایی اشاره دارد که میزبانی فینال برای باشگاه پرسپولیس در بر خواهد داشت. از دید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه 60 درصد از صندلی را ای اف سی خواسته است، پرسپولیس از بلیت فروشی بازی اش درآمد چندانی نخواهد داشت. او می گوید: آنچه تعیین است قیمت بلیت صندلی و روبروی آن متفاوت با همیشه است. در شهر کاشیما قیمت بلیت بازی 28 دلار بود که اتفاقا با استقبال خوب طرفداران ژاپنی هم روبرو شد. به هر صورت بازی فینال است و هزینه هایی زیادی برای میزبانی از میهمانان خارجی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه در پی داشته است که قطعا طرفداران هم این موضوع را درک خواهند کرد. هر چند که درآمد بلیت فروشی آنقدرها هم زیاد نیست که این هزینه ها را جبران کند. از این جهت که 60 درصد صندلی را AFC خواسته است و می ماند سکوهای روبه روی صندلی، پشت دروازه ها و طبقات بالا که درآمد آنچنانی از فروش بلیت های آن نخواهیم داشت.

همه این هزینه ها و دلایلی که می توانند افزایش قیمت بلیت را برای باشگاه پرسپولیس و اسپانسرش توجیه کند اما به اندازه پر شدن تمام سکوهای استادیوم آزادی اهمیت ندارند. این بازی یک بازی معمولی برای پرسپولیس نیست که باشگاه بخواهد درست پیش از همین بازی به فکر کار اقتصادی بیفتد و از موقعیت تیم برای درآمدزایی استفاده کند. آن هم در شرایطی که خیلی ها منتظر بودند حداقل صندلی های طبقه دوم استادیوم آزادی، رایگان اعلام گردد.

گران شدن بلیت بازی فینال حالا باعث شده که پرسپولیسی ها علاوه بر اینکه دغدغه قهرمانی را داشته باشند، دغدغه تازه تری هم داشته باشند که آیا استادیوم آزادی برای این بازی پر می گردد یا نه؟ آیا تنها امید پرسپولیس که حضور تماشاگران در بازی برگشت بودند، ناامید می گردد یا نه؟

پاسخ این سوال ها هرچه باشد با میلیون ها تومان درآمد بیشتر قابل مقایسه نیست. پاسخ این سوال ها و نتیجه نهایی بازی برگشت، سرنوشت یک قهرمانی آسیاست و رویای میلیون ها طرفدار سرخ!

1-2

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5801

به "درآمدزایی یا بازی با رویای طرفداران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدزایی یا بازی با رویای طرفداران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید