9 اشتباه کنکوری ها در دقیقه 90

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : در این مطلب سعی داریم تا هر آن چه را که نباید در هفته آخر مانده به کنکور انجام دهید با شما در میان بگذاریم، خطاهایی که هر چند رایج هستند اما تاثیرات نامطلوبی روی نتیجه کنکور شما خواهند گذاشت

9 اشتباه کنکوری ها در دقیقه 90

به گزارش خبرنگاران به نقل از سیمرغ ،کمتر از 72 ساعت تا شروع ماراتن حساس و نفس گیر کنکور 1400 به جای مانده است. تاریخ برگزاری کنکور تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان از روز چهارشنبه 9 تیر تا روز شنبه 12 تیر در نظر گرفته شده است. در این بین، شما داوطلبان کنکور باید نکاتی را برای هفته آخر در نظر داشته باشید تا با رعایت آن ها، شانس خود را برای موفقیت در کنکور سراسری به بالاترین حد ممکن برسانید. در این مطلب سعی داریم تا هر آن چه را که نباید در هفته آخر مانده به کنکور انجام دهید با شما در میان بگذاریم، خطاهایی که هر چند رایج هستند اما تاثیرات نامطلوبی روی نتیجه کنکور شما خواهند گذاشت.

یادگیری مباحث تازه

در چند روز به جای مانده تا شروع کنکور به هیچ اسم مبحث تازهی را مطالعه نکنید. ساعت مطالعه شما در این هفته باید کمتر گردد و بیشتر زمان خود را به استراحت و بازیابی فکری اختصاص دهید تا توانایی مغزتان برای حضور در کنکور افزایش یابد.

مفصل تر غذا خوردن نسبت به گذشته

برخی از داوطلبان در این شب و روزها، شام و ناهار مفصل تری نسبت به گذشته می خورند که شاید یک علت آن، افزایش استرس شان باشد. توصیه می گردد در روزهای پایانی، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی تان قرار دهید اما شام قبل از کنکور به هیچ وجه نباید غذایی حجیم، پرکالری و سرخ کردنی باشد زیرا باعث اختلال در خواب می گردد. ضمناً، داوطلبانی که در نوبت بعدازظهر آزمون دارند باید از یک وعده غذای سبک برای ناهار استفاده نمایند.

بیدار ماندن تا صبح

شب بیداری در هفته پایانی کنکور، تمرکز شما را در جلسه آزمون به شدت کم خواهد نمود. در این چند شب به جای مانده و قبل از کنکور، زود بخوابید و به هیچ وجه تا دیر وقت بیدار نمانید. مغز شما برای یادآوری آموخته های قبلی احتیاج به خواب دارد. ایده آل ترین حالت استراحت در این شب های قبل از کنکور، خوابیدن در ساعت 22 تا 5 یا 6 صبح است.

کاهش ندادن زمان مرور مطالب

در چند روز به جای مانده باید زمان مرور مطالب را هم کاهش دهید، بعلاوه شب و روز قبل از کنکور به هیچ اسم مطالعه نکنید و حتی توصیه می گردد در فکر تان، مطالبی را که قبلا آموخته اید، مرور هم نکنید. در ساعات پایانی، فکر تان را باید از فشار مطالعه دروس آزاد کنید و به مغزتان فرصت استراحت و بازیابی اطلاعات در جلسه کنکور را بدهید. ضمناً زمانی که به رختخواب می روید، مرور د رس ها و فعالیت های علمی را شروع نکنید . یاد آوری موضوعات و مباحث د رسی د ر این لحظات کمکی به تثبیت آن ها نمی نماید بلکه برعکس، فکر شما را د چار آشفتگی و بی نظمی بسیار خواهد کرد .

اهمیت ندادن به آرامش روان

در این که شما ساعات پر از استرسی را می گذرانید، شکی نیست ولی منطق حکم می نماید این روزها تمرکز بیشتری برای کسب آرامش و سر و سامان دادن به اوضاع روحی تان داشته باشید. شما درس تان را خوانده اید، تست زده اید، کوشش نموده اید و از همه وقت تان بهره برده اید پس دیگر کاری از دست شما برنمی آید و کار را باید به کسی بسپارید که همه قفل ها به دست او باز می گردد. با این حساب باید همه انرژی های منفی و فکر و خیال ها را از فکر تان دور و فقط به خدا توکل کنید.

پیاده روی نکردن

توصیه می گردد داوطلبان دو یا سه روز قبل از کنکور، یک تا 2 ساعت را به قدم زدن در پارک یا ورزش های سبک یا حضور در جمع صمیمی خانوادگی یا محبت آمیز بگذرانند تا با استراحت دادن به مغز، افکار استرس آور را از خود دور نمایند. این را از قلم نیاندازید که در روز امتحان باید حدود 4 تا 5 ساعت روی جایگاه سفت و سخت امتحان بنشینید و فعالیت هایی همانند پیاده روی، این کار را برای تان آسان تر خواهد نمود.

استفاده از قرص های آرامش بخش

برای رهایی از استرس مرگبار کنکور یا برای د اشتن خواب آرام، هرگز از قرص های آرام بخش به خصوص بد ون تجویز پزشک استفاد ه نکنید . این هم یکی از اشتباهات رایج کنکوری هاست که ثمره یک سال کوشش شان را تحت تاثیر قرار می دهد و کارایی فکر شان را برای حضور در جلسه کنکور، کم می نماید.

درگیر شایعات شدن

انتشار خبرهایی درباره خرید و فروش سوالات کنکور، لو رفتن آن ها و ... هر سال در این شب و روزها داغ و پرطرفدار می گردد . در این روزهای پایانی سعی کنید اخبار و اطلاعات صحیح را از سایت سنجش پیگیری کنید و تحت تاثیر هر گونه تبلیغات فریبنده در فضاهای مختلف قرار نگیرید و درگیر شایعات نشوید.

مدیریت نکردن افکار منفی

اگر قبول نشوم، چه می گردد؟ کاش بیشتر می خواندم و ... ، مرور این افکار چه فایده ای در این ساعات پایانی دارد؟ از افکار منفی و فکر کردن به آینده پرهیز و در زمان حال زندگی کنید. بعلاوه با افرادی در این ساعات پایانی معاشرت کنید که انگیزه رسیدن به موفقیت های عظیم را در شما ایجاد می نمایند.

یک توصیه طلایی به خانواده ها

اگر در خانه تان کنکوری دارید با رفتار مناسب و جملات امیدوار نماینده تا می توانید، خودباوری و اعتماد به نفس داوطلب را تقویت و با ایجاد محیطی مملو از آرامش، شرایط را برای موفقیت او برای شرکت در جلسه کنکور فراهم کنید.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153421

به "9 اشتباه کنکوری ها در دقیقه 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اشتباه کنکوری ها در دقیقه 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید