گوجه فرنگی ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد

به گزارش مجله سرگرمی، یک آنالیز جدید در انگلیس نشان می دهد در مردانی که در بیش از 10 وعده در هفته گوجه فرنگی می خورند، خطر سرطان پروستات حدود 20 درصد کاهش می یابد.

گوجه فرنگی ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد

به گزارش بی بی سی این یافته ها از مجموعه شواهدی قبلی دراین باره حمایت می نماید که مصرف یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزی و مقدار کم گوشت قرمز و گوشت های تولید شده، چربی و نمک خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.

این پژوهشگران در بریستول در انگلیس رژیم غذایی و سبک زندگی حدود 20000 مرد بریتانیایی در سنی 50 تا 60 را تجزیه وتحلیل کردند. آنان دریافتند در مردانی که بیش از 10 وعده گوجه فرنگی در هفته - به صورت گوجه فرنگی تازه یا آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی- می خورند، خطر سرطان پروستات 18 درصد پایین تر است.

خوردن مقدار توصیه شده پنج وعده میوه و سبزی ها یا بیشتر نیز در مقایسه با مردانی که 2.5 وعده یا کمتر میوه و سبزی می خوردند، با کاهش 24 درصد خطر سرطان پروستات همراهی داشت.

به گفته این پژوهشگران نشان دهنده نقش مهم گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان پروستات است، اما تحقیقات بیشتری به خصوص در آزمایش های بالینی روی انسان ها ضروری است تا این یافته ها ثابت گردد.

این پژوهشگران توصیه می نمایند که مردان انواع گسترده ای از میوه و سبزی را مصرف نمایند تا وزن طبیعی شان را حفظ نمایند و ازلحاظ جسمی فعال بمانند. تصور می گردد که خواص ضد سرطان گوجه فرنگی به لیکوپن موجود در آن ها مربوط باشد که آنتی اکسیدانی است که مانع از آسیب سلول ها و DNA می گردد.

این آنالیز همچنین نشان داد که مصرف دو جزء غذایی دیگر یکی سلنیوم که در غذاهای بر اساس آرد مانند نان و پاستا یافت می گردد و کلسیم که در لبنیات یافت می گردد،

در حد توصیه شده با کاهش خطر سرطان پروستات همراهی دارد.

البته کارشناسان می گویند هنوز تحقیقات بیشتری ضروری است تا شواهد کافی دراین باره که خوردن غذاهایی خاص باعث کاهش خطر سرطان پروستات در مردان می گردد، به دست آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31344

به "گوجه فرنگی ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوجه فرنگی ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید