نسخه بهبودیافته Metro Exodus به زودی برای کامپیوتر منتشر می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استودیو 4A Games (استودیو سازنده بازی) و شرکت Deep Silver (ناشر بازی) به تازگی تاریخ عرضه نسخه ویژه بهبودیافته بازی Metro Exodus را برای کامپیوترهای شخصی معین نموده اند. نسخه ای که خوشبختانه در زمان عرضه به وسیله فروشگاه های دیجیتالی مختلفی در کامپیوتر قابل دریافت است.

نسخه بهبودیافته Metro Exodus به زودی برای کامپیوتر منتشر می گردد

این نسخه قرار است به زودی و در تاریخ 16 اردیبهشت 1400 (6 مه 2021) عرضه گردد. اگرچه تغییرات و بهبودهای قابل توجهی در این نسخه اعمال شده است، اما نکته راضی نماینده برای هواداران این است که این نسخه برای دارندگان بازی اصلی به صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود و برای آن ها در قالب یک ارتقا برای بازی اصلی عرضه خواهد شد. فرقی ندارد که بازی را از استیم، اپیک گیمز استور، GOG یا حتی مایکروسافت استور خریداری نموده باشید، به هر حال می توانید این نسخه را در روز انتشار از هر کدام از این فروشگاه ها دریافت کنید. این در حالی است که نسخه اصلی بازی دارای انحصاری زمان دار با اپیک گیمز داشت. برای اجرای بازی، حتما به ویندوز احتیاج دارید و کاربران لینوکس یا سرویس های گوگل استیدیا یا لونا شرکت آمازون در حال حاضر نمی توانند این نسخه را تجربه نمایند. البته، استودیو سازنده بازی اعلام نموده که کاربران مک می توانند به وسیله GeForce Now بازی را روی کامپیوتر تجربه نمایند.

یکی از بزرگترین ویژگی های نسخه بهبودیافته بازی Metro Exodus برای کامپیوترهای شخصی پشتیبانی کامل و بسیار خوب از قابلیت ری تریسینگ (رهگیری پرتو) است. ری تریسینگ نسل بعدی در این نسخه اعمال شده و نورپردازی بازی هم به صورت کامل از این قابلیت گرافیکی استفاده می نماید. در واقع، هر منبع نوری در بازی بازتاب واقعی خواهد داشت. با این وجود، اگرچه این ویژگی برترین ارتقای این نسخه نسبت به نسخه اصلی است اما می توان گفت که یکی از مسائل و عناصری است که می تواند مانع تجربه برخی از بازیکنان گردد.

نکته مهم اینجاست که ویژگی گرافیکی ری تریسینگ در نسخه بهبودیافته بازی Metro Exodus به صورت اختیاری اعمال نشده و این نسخه با در نظر گرفتن این قابلیت ساخته شده است. یعنی برای اجرای این نسخه به سخت افزاری احتیاج دارید که از ویژگی ری تریسینگ پشتیبانی کند و نمی توانید بدون آن به تجربه بازی بپردازید. در واقع، برای تجربه این نسخه احتیاج به سخت افزاری قوی دارید و این موضوع با نگاه به سیستم لازم بازی هم کاملا معین است.

با این حال، به نظر می رسد که استودیو 4A Games بهبودهای بسیار خوبی را در این نسخه انجام داده است. دیجیتال فاندری که نگاهی ویژه به این نسخه بهبود یافته داشته، اعلام نموده است که این نسخه نسبت به نسخه اصلی بازی Metro Exodus که در سال 2019 منتشر شد، پیشرفت های خارق العاده ای داشته است. حتی با ویدیوی مقایسه این دو نسخه می توان پیشرفت های صورت گرفته را به راحتی مشاهده کرد.

این نسخه بعلاوه از قابلیت DLSS 2.0 و بافت های 4K هم پشتیبانی خواهد نمود و البته توسعه دهندگان اعلام نموده اند که برخی از باگ های بازی هم برطرف شده اند و به صورت کلی اثر نهایی بیشتر صیقل پیدا نموده است.

بازی Metro Exodus هم اکنون روی پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی در دسترس است و قرار است در سال 2021 نسخه نسل بعدی آن برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس هم منتشر گردد. نسخه نسل بعدی بازی هم برای دارندگان این اثر در کنسول ها به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

منبع: Gematsu

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152392

به "نسخه بهبودیافته Metro Exodus به زودی برای کامپیوتر منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه بهبودیافته Metro Exodus به زودی برای کامپیوتر منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید