نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد گوشی های اندرویدی از اطلاعات کاربران بهره برداری می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews بر اساس تحقیقی که نتایج آن در اوایل ماه اکتبر منتشر شد، گوشی های هوشمند اندرویدی چندان قابل اعتماد نیستند.

نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد گوشی های اندرویدی از اطلاعات کاربران بهره برداری می نمایند

محققان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند و کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند، داده های فرستاده شده در شش سیستم عامل اندروید مختلف در سامسونگ، شیائومی، هواوی، لینیج اواس، ریلمی و e/OS را آنالیز کردند.

آنها دریافتند که این گوشی ها اطلاعات قابل توجهی را به توسعه دهنده سیستم عامل و بعلاوه به طرف های ثالث (همانند گوگل، مایکروسافت، لینکدین، فیسبوک و…) که قبلا اپلیکیشن هایشان نصب شده، منتقل می نمایند.

مطالعه داده های جمع آوری شده بعلاوه نشان داد که گوشی شیائومی جزئیات تمام برنامه های مشاهده شده به وسیله کاربران را به شرکت شیائومی منتقل می نماید؛ از جمله اینکه چه زمانی در شبانه روز و برای چه مدت، کاربر از آن اپلیکیشن استفاده نموده است. زمان و مدت تماس های تلفنی گرفته شده هم بخش بزرگی از داده های منتقل شده است.

در گوشی های هواوی هم صفحه کلید سوئیفت کی جزئیات استفاده از هر برنامه را با مایکروسافت به اشتراک می گذارد.

پژوهشگران امیدوارند که نتایج این تحقیق زنگ هشداری برای عموم مردم، سیاستمداران و نهادهای نظارتی باشد و همه برای کنترل واقعی گوشی هایشان اقدامات معنی داری انجام دهند.

دکتر پل پاتراس، دانشیار دانشکده انفورماتیک در دانشگاه ادینبورگ می گوید: اگرچه ما در سال های اخیر قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی را در چندین کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا و کره جنوبی تصویب کردیم، اما شیوه های جمع آوری اطلاعات کاربران همچنان گسترده است. و نگران نماینده تر این که چنین شیوه هایی، بصورت پنهانی و بدون اطلاع کاربران گوشی های هوشمند انجام می گردد و هیچ راهی هم برای غیرفعال کردن چنین عملنمودهایی وجود ندارد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرکانادا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162154

به "نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد گوشی های اندرویدی از اطلاعات کاربران بهره برداری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک تحقیق تازه نشان می دهد گوشی های اندرویدی از اطلاعات کاربران بهره برداری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید