صدور 467 فقره پروانه بهره برداری، خام فروشی مواد معدنی ادامه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، جعفرصادق اسکندری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه تا سرانجام آبان ماه سال جاری 467 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج یک میلیارد و 612 میلیون و 95 هزار تن صادر شده است اضافه نمود: ذخیره قطعی این معادن یک میلیارد و 213میلیون و 678 هزار تن است.

صدور 467 فقره پروانه بهره برداری، خام فروشی مواد معدنی ادامه دارد

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این معادن بیش از دو هزار میلیون ریال سرمایه گذاری اجرا شده است اظهارداشت: با بهره برداری از این معادن برای پنج هزار و 177 نفر فرصت زمینه اشتغال ایجاد شده است.

اسکندری در این مدت تعداد پروانه اکتشاف صادر شده در استان را 217 فقره عنوان و افزود: همچنین 24 فقره گواهی کشف با تناژ ذخیره قطعی 5500 هزار تن و تناژ ذخیره احتمالی 10316 هزار تن صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت آذربایجان غربی همچنین از صدور 32 فقره پروانه بهره برداری معدن طی هشت ماه سال جاری اطلاع داد و گفت: ظرفیت استخراج این معادن 426200 هزارتن با حجم سرمایه گذاری 193048 میلیون ریال است که زمینه اشتغال برای 249 نفر ایجاد شده است.

51 ماده معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است

اسکندری با بیان اینکه از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 51 نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است گفت: هم اکنون از این تعداد 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع آن در مرحله بهره برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه نمود: متاسفانه با وجود اینکه استان در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را دارد اما خام فروشی معادن و نبود واحدهای تولید موجب شده استان از این مزیت اقتصادی بهره چندانی نداشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای فرآوری معدن در استان و توجه به این اولویت در سالجاری اضافه نمود: هم اکنون ظرفیت استخراج مواد معدنی در استان آذربایجان غربی نزدیک به 12 میلیون تن در سال است و این استان جزو شش استان برتر کشور از نظر وجود مواد معدنی است.

اسکندری با بیان اینکه سه واحد فرآوری مواد معدنی در استان ایجاد شده است گفت: سال جاری هفت واحد فرآوری در استان در حال احیا، تجهیز و نوسازی است که با اتمام این واحدها خام فروشی مواد معدنی تا حد زیادی در استان کنترل می گردد.

450 معدن در حال بهره برداری آذربایجان غربی سال جاری پایش شدند

وی خرید پهپاد جهت نقشه برداری و کنترل احجام حمل شده مواد معدنی، تصویب 33 معدن جهت خرید ماشین آلات و احداث واحد تولید در سر معدن به وسیله طرح کارا و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و اتمام پروژه راه دسترسی معادن منطقه پیر کندی خوی را از مهمترین اقدامات استان در سالجاری ذکر کرد.

اسکندری همچنین اتمام مرحله اول و دوم پهنه های شمال و جنوب استان و تعیین شدن محدوده های اولویت دار برای صدور پروانه اکتشاف مواد معدنی طلا - کروم- مس- نقره- جیوه، برگزاری 36 جلسه کارگروه تعامل استانی با منابع طبیعی جهت برطرف موانع دارندگان پروانه های معدنی را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از پایش 450 معدن در حال بهره برداری و 250 پروانه اکتشاف اطلاع داد و اظهارداشتک از ابتدای سالجاری تاکنون برای 163 محدوده پروانه اکتشاف- گواهی کشف-پروانه بهره برداری جهت خروج معادن از حالت رکود مزایده برگزار شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8380

به "صدور 467 فقره پروانه بهره برداری، خام فروشی مواد معدنی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 467 فقره پروانه بهره برداری، خام فروشی مواد معدنی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید