رئیس جمهور در سازمان ملل هندسه مدیریت جهانی را به چالش بکشد

به گزارش مجله سرگرمی، حسین قربانزاده در مصاحبه با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل، بیشتر باید به چه موضوعاتی بپردازد، گفت: آمریکا با خروج از برجام صرفا یک توافق را زیر پا نگذاشت، بلکه قطعنامه الزام آور شورای امنیت سازمان ملل یعنی قطعنامه 2231 را هم زیر پا گذاشت؛ در حالی که با قطعنامه های مشابه، به کشوری حمله نموده یا ادعا می نماید که صلح و امنیت بین المللی را مدیریت می نماید.

رئیس جمهور در سازمان ملل هندسه مدیریت جهانی را به چالش بکشد

وی اضافه نمود: پیشنهاد من به ریاست محترم جمهوری در خصوص محورهای سخنرانی در سازمان ملل، به تصویرکشیدن این چالش است؛ چالشی که رهبر انقلاب پیش از این، درباره هندسه مدیریت دنیای و عیوب و نواقصی که این ساختار دارد، سخنانی را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تاکید نمود: قبلا به حق وتو ایراد گرفته می شد که صرفا 5 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، نسخه همه دنیا را می پیچند؛ این مساله سر جای خود هست اما گردن کشی های اخیر، حیثیت اصل سازمان ملل و شورای امنیت را زیر سوال برده است.

قربانزاده ادامه داد: با وجود آنکه قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل برخلاف قطعنامه های شورای امنیت الزام آور نیست، اما آقای روحانی می تواند در عرصه دیپلماسی عمومی، کشورهای بیشتری را جهت همراهی با ایران تشویق و تهییج کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3541

به "رئیس جمهور در سازمان ملل هندسه مدیریت جهانی را به چالش بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور در سازمان ملل هندسه مدیریت جهانی را به چالش بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید