جنوب و مرکز آمریکا غرق در سیلاب شدید

به گزارش مجله سرگرمی، پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که موجی از سیلاب ها و بارندگی های شدید که خسارات میلیارد دلاری به همراه داشته، همچنان در هفته جاری نیز مرکز و جنوب آمریکا را هدف قرار می دهد.

جنوب و مرکز آمریکا غرق در سیلاب شدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاههای هواشناسی آمریکا گزارش دادند که به دنبال چندین دور طوفان های سهمگین و سیلاب های شدید هفته گذشته، ایالات جنوب و مرکز آمریکا، اوایل هفته جاری با بارش های شدیدتر و طوفان های سهمگین تر روبرو هستند.

پایگاه AccuWeather گزارش کرد، طی هفته گذشته، بخش هایی از جنوب و مرکز آمریکا درگیر باران های سیل آسا، تگرک و رعد و برق های مداوم بوده است و این تهدیدات همچنان ادامه دارد.

پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که هفته جاری، حجم رطوبت خلیج مکزیک، دور جدیدی از بارش های سیل آسا را از شرق تگزاس به سمت تنسی به همراه خواهد آورد.

طبق این گزارش، به واسطه وخامت اوضاع جوی، فرماندار ایالت لوئیزیانا اعلام وضعیت اضطراری نموده است.

بنا بر پیش بینی کارشناسان هواشناسی، هوستون و بی مونت ایالت تگزاس، لیک چارلز، الکساندریا، و باتون روژ ایالت لوئیزیانا و جکسون ایالت می سی سی پی تا اوایل هفته جاری، با معضلات ناشی از سیلاب گسترده روبرو خواهند شد.

انتشار یک نوار ویدئویی از وضعیت بارندگی های شدید و وقوع سیلاب نشان می دهد که طوفان بسیار شدیدی جنوب آمریکا را در نوردیده است و خرابی هایی را در ایالات این منطقه از جمله میسوری، تگزاس، اوکلاهما، کانزاس و می سی سی پی برجا گذاشته است.

طبق آنچه که در نوار ویدئویی مشاهده می گردد، در ایالت تگزاس، دستکم یک نفر جان خود را در نتیجه وقوع سیلاب از دست داده است و برق بیش از 38 هزار خانوار قطع شده است.

شدت بارندگی ها به اندازه ای بوده است که تخلیه افراد در بعضی مناطق کانزاس و میسوری در حال انجام است و پیش بینی های هواشناسی حاکی از آن است که باران های موسمی و سیلاب همچنان در سراسر هفته جاری ادامه خواهد داشت و در بخش های جنوبی آمریکا شدت بیشتری خواهد داشت.

طبق این گزارش، سیلاب در اوایل ماه مارس در بخش های جنوبی و مرکزی آمریکا شروع شد و بنا بر گزارش ها، میلیاردها دلار خسارت به زمین های کشاورزی، خانه ها و بخش تجاری وارد آورده است

پیش از این در تاریخ آمریکا، وقوع سیل در رود می سی سی پی بسیار نادر بوده است اما هم اکنون دوبار در سال، چنین رخدادی به وقوع پیوسته است.

دانشمندان می گویند که علت وقوع سیلاب های مداوم، افزایش بارندگی در میانه غربی آمریکا، تغییرات اقلیمی و کوشش ها برای کاهش بستر رودخانه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23097

به "جنوب و مرکز آمریکا غرق در سیلاب شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب و مرکز آمریکا غرق در سیلاب شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید