جاذبه های گردشگری آلماتی ؛ شهر هزار رنگ

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با جاذبه های گردشگری آلماتی

آلماتی مقصدی عالی برای گردشگری است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای آسیای مرکزی است و گشت و گذار در این شهر بسیار راحت است. آلماتی به عنوان پایتخت پیشین قزاقستان، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در این کشور شناخته می شود. این شهر با ساختمان های حیرت انگیز، ماشین های زیبا و مهمتر از همه با مردمی خونگرم و مهربان میزبان بسیاری از گردشگران است. اگر مقصد بعدی سفرتان آلماتی است و می خواهید با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید جای درستی آمده اید. در این مطلب شما را با بهترین جاذبه های گردشگری آلماتی آشنا خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری آلماتی ؛ شهر هزار رنگ

کلیسای زنکوف(Zenkov Cathedral)

کلیسای زنکوف یکی از چندین بنای مهم تاریخی آلماتی قزاقستان و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلماتی است. تاریخ بنای این کلیسا به سال 1907 برمی شود. ساختمان این کلیسا تماما از چوب ساخته شده و در ساخت آن از هیچ میخی استفاده نشده است. کلیسای جامع زنکوف یکی از 8 بنای چوبی بلند در جهان است. ارتفاع این کلیسا 56 متر است و گفته می شود که دومین بنای بلند چوبی جهان است.

کلیسای زنکوف در پارک پانفیلووا واقع شده است، و با معماری خاص خود گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. ترکیب زیبایی طبیعی باغ های اطراف با بافت تاریخی شهر باعث شده است تا این کلیسای جامع ارتودوکس روسی مثل الماسی در قلب یک کوسن مخملی سبز بدرخشد. بی شک کلیسای جامع زنکوف مکانی است که در سفر به آلماتی حتما باید از آن دیدن کنید.

آدرس: в, Gogol St 40, Almaty, Kazakhstan

دریاچه کولسای(Kolsai Lakes)

دریاچه کولسای با فضایی به یادماندنی یکی از شگفتی های طبیعت و از زیباترین جاذبه های گردشگری آلماتی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با طبیعت درمی آمیزید، قطعا با گردش در اطراف این دریاچه متوجه گذر زمان نخواهید شد. کولسای ترکیبی از سه دریاچه است که بسیار محبوب هستند. نقاشی خاطره انگیز از طبیعتی زیبا، آب های شفاف و کریستالی دریاچه ای که با کوه ها احاطه شده و به آسمان می پیوندد، همگی، شما را به یک ماجراجویی خیال انگیز دعوت می کنند. اگر می خواهید که هیچ لحظه ای را در این منطقه زیبا از دست ندهید، دوربین خود را از قلم نیاندازید.

کولسای مکانی فوق العاده برای ماجراجویی است. برای رفتن به اولین دریاچه می توانید از ماشین استفاده کنید، اما از آنجا به بعد برای رفتن به دریاچه دوم و سوم باید باقی راه را پیاده طی کنید، یا سوار اسب شوید. بازدید از این دریاچه های زیبا یک روز کامل وقت شما را می گیرد. اما یک روز وقت گذرانی در چنین طبیعت زیبایی قطعا ارزش خواهد داشت.

مدئو(Medeo)

مدئو دره ای تماشایی است که حدود 15 کیلومتر بالاتر از آلماتی واقع شده است. در کنار طبیعت زیبا و دیدنی در این منطقه جاذبه های دیگری مثل بزرگترین پیست اسکیت سرعت جهان هم وجود دارد، که با همان نام مدئو شناخته می شود.

جاذبه دیگر این منطقه سدی با شاهکار مهندسی است که این منطقه را از سیلاب های این منطقه محافظت می کند. ظرفیت این سد 6.000.000 متر مکعب است. در انتهای دره پیست اسکی چیمبولاک را می توانید ببینید که در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا واقع شده است. این پیست اسکی یکی از بهترین پیست های اسکی آسیای مرکزی است. فصل اسکی در این منطقه از نوامبر تا اپریل(آبان تا اردیبهشت) است.

ساعات کاری: همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت 10:00 الی 23:00

آدرس: Gornaya St 465, Almaty 050020, Kazakhstan

دریاچه بزرگ آلماتی(Big Almaty Lake)

در 30 کیلومتری جنوب آلماتی، در دره کوه های بلند ترانس ایلو آلاتاو، دریاچه بزرگ آلماتی با ارتفاع 2511 متر بالاتر از سطح دریا به چشم می خورد. این دریاچه همانند آیینه ای در انتهای دره ای عمیق می درخشد و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آلماتی در میان سه کوه که اطراف این دریاچه قرار دارند خودنمایی می کند.

این دریاچه که با آب یخی پر شده است، 1.6 کیلومتر طول، بیشتر ازیک کیلومتر عرض و 40 متر عمق دارد. پایگاه تحقیقاتی Cosmic Rays، هشت کیلومتر از این دریاچه فاصله دارد.

جتی سو یا هفت آب(Zhetisu)

جتی سو نام سرزمین زیبایی اطراف آلماتی با رودخانه های بسیار است که همگی از قله کوه های قزاقستان سرچشمه می گیرند. هزاران جویبار همانند ریسمان هایی از گردنبند مروارید به هم متصل می شوند و یک جویبار واحد را می سازند که در نهایت این منطقه را تبدیل به مرغزاری زیبا و پر از گل می کنند. در کوهپایه آن صدها گونه جانوری، مانند پلنگ برفی نادر زندگی می کنند. همچنین در این منطقه می توانید بسیاری از گیاهان و درختان را پیدا کنید.

طبیعت این منطقه منحصر به فرد است. به طوریکه یک گردشگر در طول یک روز، بدون اینکه مسافت زیادی را بپیماید و تلاش زیادی کند، ممکن است با هر نوع چشم اندازی از بیابانی گرفته تا مناطقی که همیشه با برف پوشیده شده اند، روبرو شود.

اواخر اردیبهشت زمان مناسبی برای دیدن این منطقه است. در فصل بهار و در این دوره از سال گل های شقایق جتی سو شکوفه می کنند و تمام دشت به رنگ قرمز در می آید. اما به طور کلی فرقی نمی کند که چه فصلی از سال به این منطقه سفر کنید. جتی سو حتی در فصل های دیگر هم زیبایی خاص خود را دارد.

تپه کُک توبه آلماتی(Kok-Tobe)

تپه کُک توبه آلماتی یکی از جاذبه های گردشگری آلماتی است که هم در میان گردشگران و هم در میان بومی های منطقه بسیار محبوب است. کوه کوچکی که در ارتفاع 1130 متری از سطح دریا و در ارتفاع 200 متری آلماتی واقع شده است. این تپه در جنوب شرقی آلماتی واقع شده است. نام این تپه به تپه آبی ترجمه شده است. یک شهر بازی کوچک، بناهای تاریخی متنوع، چشم اندازهای فراوان و برج تلویزیون آلماتی فقط تعدادی از جاذبه های این تپه هستند. همچنین یک تله کابین و جاده ای برای پیاده روی و ماشین سواری در این تپه وجود دارد.

در ابتدا به افتخار نام تاجر ثروتمندی که خانه خود را در پایین این تپه بنا کرد، این تپه را با نام کوه ویرجینییا می شناختند. در دهه 1960، رهبران آلماتی تصمیم گرفتند تا تپه را به پارک تبدیل کنند. بنابراین شروع به کار بر روی زیرساخت های آن کردند. در سال 1965، ساخت تله کابین در این منطقه شروع شد و تا سال 1967 طول کشید. در 4 نوامبر همان سال، پارک کُک توبه افتتاح شد.

موزه ملی آلات موسیقی آلماتی(Museum of Musical Instruments)

موزه ملی آلات موسیقی آلماتی در محل مجلس این شهر واقع شده است. جایی که 100 سال پیش مقامات نظامی برای برپایی جشن به آنجا می رفتند. در این موزه آلات موسیقی قزاقستان به معرض نمایش گذاشته شده است. قدیمی ترین ساز این مجموعه مربوط به قرن 17 می باشد. در این مجموعه بیش از 1000 ساز به چشم می خورد، که در مجموع 60 نوع آن را سازهای ملی قزاقستان تشکیل می دهند.

پس از تماشای این موزه، تصویری کامل از تاریخ ملی قزاقستان در نظرتان شکل می گیرد. ممکن است گردشگران به صدای سازها نیز گوش دهند. موزه ملی آلات موسیقی آلماتی یک گروه قوم نگاری هم به نام سازگن سازی azgen sazi دارد که شما را به جهانیی شگفت انگیز از شور و شوق موسیقی می برند.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9:00 الی 17:00

آدرس: 4725 E Mayo Blvd, Phoenix, AZ 85050, USA

موزه دولت مرکزی آلماتی(Central State Museum)

موزه دولت مرکزی آلماتی بازتابی از تاریخ غنی قزاقستان است. این موزه در کنار اقلامی از جهانی مدرن قزاقستان، یافته های باستان شناسی منحصر به فردی نیز دارد که از دوران ماقبل تاریخ برجای مانده اند. درهای این موزه در سال 1931 در محل کلیسای کاتولیک سابق آلماتی به روی عموم باز شد. ساختمان موزه، بنای معماری منحصر به فردی است که توسط معمار مشهور پاولوچین زنکوف بین سال های 1907-1904 ساخته شده است. به لطف معماری بی نظیر این بنا و تکنولوژی خاصی که در ساخت آن به کار گرفته شده است، زلزله شدید سال 1911 نتوانست آسیبی به آن وارد کند.

در سال 1985 ساختمان جدیدی بر اساس ابتکارات مقامات محلی ساخته شد. سازه جدید موزه به عنوان یکی از بهترین مجموعه های معماری معاصر شناخته می شود.

ساعات کاری: از 9:30 الی 17:30- موزه روزهای سه شنبه تعطیل است.

آدرس: Almaty, Samal-1, 44, 050059, Kazakhstan

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38389

به "جاذبه های گردشگری آلماتی ؛ شهر هزار رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آلماتی ؛ شهر هزار رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید