تکواندو ، مهلا مؤمن زاده نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده وزن 46- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در نخستین تجربه دنیای خود با شکست برابر قهرمان دوره قبل رقابت های دنیای در دیدار فینال، مدال نقره دنیا را برای تکواندوی بانوان ایران بر گردن آویخت.

تکواندو ، مهلا مؤمن زاده نایب قهرمان دنیا شد

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های تکواندو قهرمانی دنیا در منچستر انگلیس، مهلا مؤمن زاده نماینده 17 ساله و با آتیه وزن 46- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در دیدار فینال برابر جائه یانگ سیم دارنده مدال طلای دنیا 2017 از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و در سرانجام با نتیجه 11 بر 6 بازنده شد و به مدال با ارزش نقره دنیا رسید.

مؤمن زاده برای دومین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران مدال نقره دنیا را بر گردن آویخت. پیش از این تنها کیمیا علیزاده با کسب یک مدال نقره رقابت های دنیای 2017 و یک مدال برنز رقابت های دنیای 2015 در بخش بانوان پیروز به کسب مدال دنیای تاریخ تکواندو بانوان ایران شده بود.

مومن زاده که برای نخستین مرتبه راهی رقابت های دنیای شده است، پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار گردید، در دیدار نخست برابر آینور یواشپایازقزاقستان با نتیجه 21 بر یک به فزونی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز مقابل جوردیناسمیت انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، با نتیجه 17 بر 7 به فزونی رسید و در سومین مبارزه نیز برابرگالینا مدودوا از روسیه با نتیجه 23 بر 3 به فزونی رسید. وی سپس در یک چارم نهایی نیز مقابل لنا استوجکویک از کرواسی با نتیجه 30 بر 20 به فزونی رسید و در نیمه نهایی نیز برابر تان از چین و دارنده مدال برنز گرنداسلم 2018 با نتیجه 11 بر 9 به فزونی رسید و راهی دیدار نهایی این رقابت ها شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این محمد پلنگ افکن و اکرم خدابنده دیگر نمایندگان ایران در روز نخست با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت ها کنار رفتند و آرمین هادی پور نماینده وزن 54- کیلوگرم ایران نیز تنها نماینده ایران در روز دوم مسابقات بود که مدال برنز دنیا را بر گردن آویخت.

امیر محمد بخشی در 74-، ناهید کیانی در 49- و پریسا جوادی در وزن 57- کیلوگرم 3 نماینده دیگر ایران در این رقابت ها هستند که فردا (آدینه) به مصاف رقبایشان می روند.

راهنمایی تیم ملی تکواندو مردان ایران بر عهده فریبرز عسکری است و مهرو کمرانی نیز سرمربیگری تیم ملی بانوان ایران را در اختیار دارد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23986

به "تکواندو ، مهلا مؤمن زاده نایب قهرمان دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو ، مهلا مؤمن زاده نایب قهرمان دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید