آنالیز دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما

به گزارش مجله سرگرمی، در این مقاله قصد داریم با جزئیات کامل به آنالیز دوربین هواوی P30 pro بپردازیم و نمونه عکس هایی را که با آن گرفته ایم به شما نشان دهیم. ویژگی های قابل توجه دستگاه پر تعداد هستند و پیش از این در آنالیز ویدیویی هواوی P30 پرو حسابی در موردشان صحبت کردیم. اما هواوی می گوید پرچمدار جدید خود را برای بازتعریف قوانین عکاسی طراحی نموده است. برای همین تصمیم گرفتیم در مقاله ای جداگانه به شکل عمیق تر به امکانات دوربین دستگاه بپردازیم و ببینیم این محصول برای لذت واقعی از عکاسی چه قابلیت هایی در اختیار کاربر قرار می دهد. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه شوید.

آنالیز دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما

گوشی هواوی P30 پرو علاوه بر دوربین از چندین جهت قابل آنالیز است. باتری این گوشی حتی در 2 روز هم به راحتی تمام نمی گردد، اما وقتی خالی شد یک شارژ کوتاه 30 دقیقه ای برای تکمیل 70 درصد ظرفیت باتری کافی است. اسپیکر بالای صفحه نمایش در این گوشی حذف شده است و به جای آن زمان مکالمه، نیمه بالایی صفحه نمایش به لرزش در می آید و مثل اسپیکر صدا را به گوش شما می رساند. چیپست کایرین 980 که در ساخت این دستگاه به کار رفته نیز اولین چیپست 7 نانومتری معرفی شده در دنیای موبایل به حساب می آید.

دوربین هواوی P30 Pro روی کاغذ

هرچند روی بسته بندی هواوی P30 پرو عبارت دوربین چهارگانه به چشم می خورد، اما این محصول در حقیقت 3 دوربین دارد. دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی است، اما به شکل پیش فرض هر 4 پیکسل را یک پیکسل بزرگ در نظر می گیرد و عکس های 10 مگاپیکسلی تحویل می دهد. دوربین دوم 20 مگاپیکسلی است و با لنز فوق عریض یا سوپرواید عکاسی می نماید. دوربین سوم با ظاهر مربع شکل خود، پشت بدنه بیش از قبلی ها جلب توجه می نماید. این دوربین 8 مگاپیکسلی می تواند تا 5 برابر به شکل اپتیکال بزرگنمایی کند. هواوی برای محقق کردن چنین قابلیتی، چندین لنز را به شکل افقی داخل بدنه جای داده و این دوربین با ساختاری شبیه به چشم زیردریایی عمل می نماید؛ یعنی نور به شکل 90 درجه به داخل بدنه ارسال می گردد و با عبور از لنزهای متعدد، پس از بزرگنمایی بدون افت کیفیت به حسگر تصویر می رسد.

عضو چهارم مجموعه اسم عجیبی دارد: دوربین مدت پرواز یا TOF. اما عجیب تر این که این دوربین اصلا عکاسی نمی نماید و برای تشخیص فاصله اجسام کاربرد دارد. این دوربین هم می تواند موقع دریافت عکس های پرتره پس زمینه سوژه را محو کند و هم می تواند در اپلیکیشن های واقعیت افزوده استفاده گردد؛ مثلا برای اندازه گیری اجسام با استفاده از اپلیکیشن دوربین.

هواوی در ویدیوی زیر نحوه اندازه گیری اجسام با استفاده از دوربین را نمایش می دهد:

سنسور جدید RYYB و شعبده بازی در نور کم

این ترکیب متنوع آزادی عمل زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد. کمی جلوتر در خصوص کارهایی که با دوربین هواوی P30 Pro می توان انجام داد صحبت می کنم اما قبل از آن باید بدانید که هواوی در این محصول از یک سنسور تصویر کاملا جدید استفاده نموده است. وقتی می گوییم با یک حسگر RGB یا RGGB روبرو هستیم، یعنی پیکسل های حسگر از سه رنگ اصلی Red ،Green و Blue تشکیل شده و با ترکیب آن ها رنگ های دیگر را می سازد. اما هواوی در این حسگر جدید پیکسل های سبز را با زرد جایگزین نموده و حالا با یک حسگر RYYB روبرو هستیم، یعنی یک پیکسل قرمز، دو زرد و یک آبی. اما این تغییر کجا به درد می خورد. هواوی می گوید با این کار جذب نور حسگر را تا 40 درصد افزایش داده است، شاید تصور کنید این صرفا یک ادعای تبلیغاتی است، اما P30 پرو در عمل هم ادعای شرکت چینی را تایید می نماید.

در نسل قبلی برای عکاسی در نور کم لازم بود حالت Night Mode را فعال کنید. در این حالت دستگاه تا 8 ثانیه روی دست شما به جذب نور ادامه می داد و لرزش دست را هم به شکل نرم افزاری از تصویر حذف می کرد، در نتیجه یک عکس کاملا واضح در شب داشتیم که از نظر جذب نور چند برابر از گوشی های دیگر بهتر بود. حالا با تغییر سنسور، دوربین هواوی P30 Pro می تواند در مدت کمتری همان مقدار نور را جذب کند و این موضوع باز هم آزادی عمل کاربر را بیشتر می نماید.

اما برای درک توانایی دوربین هواوی P30 Pro در جذب نور باید شرایط را تا آخرین حد ممکن سخت کنیم. یک اتاق کاملا تاریک را در نظر بگیرید که حتی چشم انسان هم چیز زیادی در آن نمی بیند. در چنین شرایطی یک گوشی معمولی عکسی مثل این را ثبت می نماید:

اما اگر در دوربین هواوی P30 Pro حالت شب را فعال کنید و 8 ثانیه به جذب نور ادامه دهید، نتیجه به شکل باور نکردنی تغییر می نماید:

خیلی دور، خیلی نزدیک!

اما لنزهای متنوع به چه کار می آیند. در حالت عادی دستگاه با لنز عریض معادل 27 میلی متر عکاسی می نماید. حسگر 40 مگاپیکسلی دستگاه هر 4 پیکسل را یک پیکسل بزرگ تر در نظر می گیرد و به شکل پیش فرض عکس های 10 مگاپیکسلی تحویل می دهد. علاوه بر این هوش مصنوعی به یاری کاربر می آید و با تشخیص سوژه، تنظیمات دوربین را برای رسیدن به رنگ بهتر تنظیم می نماید. تصویر سمت راست بدون استفاده از هوش مصنوعی ثبت شده و در نیمه سمت چپ هوش مصنوعی دوربین یا AI رنگ ها را بهبود داده است.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض معادل 16 میلی متر دارد و چیزهای بیشتری در کادر جای می دهد. برای مثال عکاسی از همین نمایی که در بالا مشاهده کردیم با دوربین دوم به چنین نتیجه ای منجر می گردد.

در نهایت دوربین سوم با 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) نسبت به دوربین اصلی عکاسی می نماید.

اما کارایی این دوربین صرفا بزرگنمایی نیست. با کمی خلاقیت می توانید زمینه سوژه را با استفاده از دوربین سوم به شکل طبیعی و دلپذیر محو کنید و عکس های کلوزآپ جذابی بگیرید.

داستان موقعی جذاب تر می گردد که دستگاه تصویر دوربین ها را باهم ترکیب می نماید و با یاری دریافت از بزرگنمایی نرم افزاری، میزان بزرگنمایی را به 50 برابر می رساند! رقمی که در حال حاضر تقریبا برای هیچ کدام از گوشی های موبایل امکان پذیر نیست.

حالت های متنوع عکاسی

در دوربین هواوی P30 Pro علاوه بر لنزهای متنوع، حالت های مختلفی هم برای تصویربرداری در اختیار داریم که این موضوع آزادی عمل زیادی برای کاربر فراهم می نماید. بعضی از این حالت های تصویربرداری مثل رقبا هستند؛ از قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته گرفته تا حالت مخصوص عکاسی از خوراکی ها. اما بعضی موارد هم مختص پرچمدار جدید هواوی به حساب می آیند. مثلا اگر دوربین را به سمت ماه بگیرید و بزرگنمایی کنید، دستگاه حالت Moon Mode را فعال می نماید به شما امکان می دهد بدون استفاده از سه پایه یک تصویر واضح از ماه ثبت کنید.

دومین قابلیت اختصاصی در دوربین هواوی P30 Pro عکاسی سوپرماکرو نام دارد. با استفاده از این حالت می توانید از فاصله 2.5 سانتی متری از سوژه عکاسی کنید. بیشتر رقبای P30 پرو نمی توانند از این فاصله سوژه را به شکل واضح ثبت نمایند.

هواوی P30 پرو با توجه به دوربین مدت پرواز خود موقع عکاسی پرتره به خوبی می تواند پس زمینه سوژه را محو کند.

دوربین جلوی دستگاه هم حالت پرتره دارد و می توانید تعیین کنید پس زمینه سوژه چقدر تار باشد. اما این کار به شکل نرم افزاری انجام می گردد، در نتیجه اگر بیش از اندازه پس زمینه را تار کنید ممکن است بخشی از موها یا صورت سوژه هم تار گردد.

سال گذشته یکی از دوربین های پرچمدار هواوی به سنسور تک رنگ مجهز بود و این موضوع کیفیت ثبت تصاویر سیاه وسفید را افزایش می داد. سال جاری چنین سنسوری وجود ندارد، اما با این حال دوربین هواوی P30 Pro می تواند به خوبی هر گوشی پرچمدار دیگری عکس های سیاه وسفید ثبت کند.

فیلمبرداری

دوربین هواوی P30 Pro به صورت پیش فرض از انکودینگ h.264 برای فیلمبرداری استفاده و در شرایط معمول که نور محیط کافی باشد ویدیوها را با 60 فریم در هر ثانیه ثبت می نماید. این موضوع باعث می گردد حرکات نرم و روان به نظر برسند. اما اگر نور محیط کم باشد، دستگاه با 30 فریم در هر ثانیه تصویربرداری می نماید. فیلمبرداری فوق آهسته هم تا حداکثر 960 فریم در هر ثانیه با این گوشی هوشمند ممکن است. اما نه کیفیت فیلمبرداری و نه کیفیت فیلمبرداری فوق آهسته در این تلفن هوشمند برای شکست دادن رقبا کفایت نمی نمایند. برای مثال عملکرد مافوق تصور لرزشگیر دوربین گلکسی اس 10 پلاس را موقع فیلمبرداری تصور کنید. دوربین پرچمدار هواوی به هیچ عنوان در مقابل رقیب کره ای از این نظر حرفی برای گفتن ندارد. حتی تصاویر فوق آهسته هم به اندازه رقبا واضح و با کیفیت نیستند. تنها ویژگی شاخص در این بخش این است که موقع فیلمبرداری می توانید به طور همزمان تصویر را با هر دو لنز اصلی و فوق عریض ضبط کنید و در نهایت چنین ویدیویی داشته باشید.

سخن آخر

اگر یک عکاس حرفه ای باشید، ممکن است بخواهید عکس های خود را در اندازه بسیار بزرگ چاپ کنید یا هر کار دیگری انجام دهید که برای آن به یک دوربین DSLR احتیاج است. اما برای کاربر عادی چطور؟ اگر شما گاهی اوقات در مسافرت و میهمانی ها عکاسی می کنید و تصاویر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، یک گوشی موبایل تا حد زیادی می تواند احتیاجتان را به دوربین حرفه ای تر رفع کند. حتی در بعضی موارد عملکرد دوربین هواوی P30 Pro از دوربین های حرفه ای هم بهتر است، مثلا هرگز نمی توانید یک دوربین DSLR را روی دست نگه دارید و بدون استفاده از سه پایه چند ثانیه به جذب نور ادامه دهید.

هواوی P30 پرو با تمرکز روی عملکرد دوربین ساخته شده و کامل ترین مجموعه امکانات عکاسی را در دنیای موبایل برای کاربر فراهم می نماید. در ادامه از شما دعوت می کنیم گالری نمونه عکس های گوشی هواوی P30 پرو را تماشا کنید. این تصاویر کاملا بدون ویرایش و خروجی مستقیم دوربین دستگاه هستند. به نظر شما دوربین این محصول در کدام شرایط بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارد؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29947

به "آنالیز دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما" امتیاز دهید

2 کاربر به "آنالیز دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید