انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح های هسته ای توسط آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، حزب سوسیال دموکرات آلمان از رد قراداد سازمان ملل برای منع سلاح های اتمی از طرف شریک خود در دولت ائتلافی انتقاد نموده و از برلین خواست در این باره بازنگری کند.

انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح های هسته ای توسط آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه تاگس اشپیگل در گزارشی نوشت: در حزب سوسیال دموکرات آلمان نارضایتی هایی درباره رد قرارداد سازمان ملل برای منع سلاح های اتمی به وجود آمده است.

گابریل هاینریش، معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در این باره گفته است که این معاهده، دینامیک جدیدی را در کوشش ها برای ایجاد دنیای عاری از سلاح های هسته ای ایجاد می نماید.

این مقام حزب سوسیال دموکرات گفت: من از این رو از دولت آلمان درخواست می کنم موضع رد خود علیه این معاهده را کنار بگذارد و به جای آن به عنوان ناظر در کنفرانس امضا کنندگان این معاهده شرکت کند تا از این هدف به صورت سازنده حمایت کند.

معاهده ممنوعیت استفاده از تسلیحات هسته ای در سال 2017 با رای مثبت 122 کشور دنیا به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده بود. این پیمان در 22 ژانویه سال 2021 لازم الاجرا می گردد چرا که تا به حال از طرف بیش از 50 کشور تصویب شده است. این معاهده برای لازم الاجرا شدن به تصویب حداقل 50 کشور احتیاج داشت.

مسئله ای که وجود دارد این است که هیچ یک از کشورهای دارنده تسلیحات اتمی این معاهده را امضا ننموده اند. ناتو که کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس که از قدرتهای مهم هسته ای به شمار می فرایند به آن تعلق دارند این معاهده را کاملا رد نموده است.

آلمان و سایر کشورهای عضو ناتو تازه اواسط ماه دسامبر در بیانیه مشترکی این معاهده را مورد انتقاد قرار دادند چرا که به زعم آن ها منعکس کننده فضای امنیتی بین المللی نبوده و متناقض با مقررات موجود در زمینه خلع سلاح اتمی است. آن ها تنها راه معتبر خلع سلاح اتمی را معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی دانستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هاینریش خاطرنشان کرد که حزب سوسیال دموکرات می خواهد در سال 2021 در راستای پیشبرد سیاست های خلع سلاح هسته ای بیشتر اقدام کند. وی خواستار انجام مذاکرات بین آمریکا و روسیه با این هدف شد که سلاح های اتمی مستقر در آلمان و تمام اروپا خارج شده و نابود گردد.

این مقام آلمانی تاکید نمود: من بر این عقیده ام که تنها در صورت عدم مسابقه تسلیحاتی جدید بین قدرتهای عظیم می توانیم کشورهای در آستانه هسته ای شدن را از این امر بازداریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با توجه به اینکه بیش از 50 کشور پیمان بین المللی منع تسلیحات هسته ای را امضا نموده اند این معاهده از ژانویه 2021 لازم الاجرا خواهد شد و به این ترتیب فراوری، استفاده و ذخیره تسلیحات هسته ای از این تاریخ غیر قانونی خواهد بود؛ البته کشورهای هسته ای این توافق را امضا ننموده اند.

در حالی که قدرت های هسته ای این پیمان را امضا ننموده اند، فعالانی که خواستار اجرای آن هستند امیدوارند این پیمان نقشی بیش از نمادین بودن ایفا نموده و اثر تدریجی بازدارندگی داشته باشد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126061

به "انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح های هسته ای توسط آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح های هسته ای توسط آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید