اصول و مقررات مرخصی کارگران مشمول قانون کار

به گزارش مجله سرگرمی، کارگر برای جلوگیری از تضییع حق خود و استفاده از مرخصی سالانه می تواند به اداره کار محل کارگاه مراجعه و مشکل خود را مطرح کند.

اصول و مقررات مرخصی کارگران مشمول قانون کار

به گزارش خبرنگار ، استفاده از تعطیل هفتگی در هر حال برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اجباری بوده و به کارگیری کارگران حتی با جلب رضایت و توافق کتبی آن ها و یا در شرایط استثنایی و اضطراری در روز تعطیل هفتگی بر خلاف حکم صریح قانون خواهد بود.

بدیهی است چنانچه به دلایل مورد اشاره در ماده 62 قانون کار، کارگر در روز آدینه اشتغال به کار داشته باشد، حتی در موارد خاص و بطور موردی- ترتیب مقرر در تبصره یک ماده یاد شده الزامی است.

در ضمنً برای جلوگیری از تضییع حق کارگر در رابطه با مخالفت کارفرما با استفاده کارگر از مرخصی سالانه، کارگر ذینفع می تواند به اداره کار و امور اجتماعی محل کارگاه مراجعه و مشکل خود را مطرح کند که در این حالت اداره کار رأساً تاریخ استفاده کارگر از مرخصی را معین و به طرفین یعنی کارگر و کارفرما اعلام می نماید؛ در این حالت این تصمیم برای هر دو طرف لازم الاتباع خواهد بود.

بدیهی است استفاده از تعطیلات رسمی کشور منوط به داشتن سابقه کار در کارگاه نبوده و از روز اشتغال به کار حق استفاده از تعطیلات مذکور با استفاده از مزد برای کلیه کارگران مشمول قانون کار محفوظ خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13279

به "اصول و مقررات مرخصی کارگران مشمول قانون کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول و مقررات مرخصی کارگران مشمول قانون کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید