آدرس دقیق کلین شیت های استقلال

به گزارش مجله سرگرمی، نقش مهدی رحمتی به عنوان مرد شماره یک آبی ها وفرشید باقری و علی کریمی که در پست هافبک دفاعی بازی می نمایند در کاهش میانگین گل های خورده استقلال بسیار پر رنگ تر از سایر بازیکنان بوده است.

آدرس دقیق کلین شیت های استقلال

به گزارش خبرنگاران ، در 3 بازی اخیر وینفرد شفر از زوجی درخط دفاع استقلال استفاده نموده که از لحاظ فردی مدافعان چندان مطمئنی نیستند اما درعین حال استقلال هیچ گلی را هم نپذیرفته تا همه نگاه ها به روزبه چشمی و محمددانشگردوخته گردد. آنچه اما عملکرد دفاعی استقلال را دربازی های اخیر قابل دفاع نموده احیانا توانمندی های این دو بازیکن در قلب دفاع نیست چراکه نه روزبه مدافعی تخصصی به حساب می آید و نه محمد دانشگر اساسا استعداد کافی برای بدل شدن به یک مدافع باهوش و کم اشتباه را دراستقلال دارد. پیش تر زمانی که پژمان منتظری دراوج بود یا مدافعی همچون امیرحسین صادقی درقلب دفاع آبی ها قرار می گرفت می شد با اطمینان گفت که استقلال از داشتن بازیکنانی با ضریب هوشی بالا و قدرت درگیرشوندگی ایده ال درخط دفاع بازی می نمایند.

یادمان نرود که فصل پیش نیز مجید حسینی به سرعت برق و باد دراین قاب قرارگرفت و چنان درقلب دفاع تیمش درخشید که هم درجام جهانی به میدان رفت و هم به یکی ازلژیونرهای فوتبال ایران بدل شد. درفصل جاری نیز آرمین سهرابیان تا قبل از مصدومیت دقیقا درهمان مسیری گام برمی داشت که حسینی جوان برداشت اما مصدومیت باعث شد تا این مدافع ازترکیب استقلال بیرون برود و فرصت بازی به زوج چشمی ودانشگربرسد. باید توجه داشت که سهرابیان نیز اصالتا برای پست دفاع میانی ساخته نشده و آرمانی ترین تصمیم برای این بازیکن حضوردردفاع چپ است اما ازآن جا که استقلال با کمبود بازیکن دراین پست روبرو است سهرابیان گاها درقلب دفاع به بازی گرفته می شد و بعد از او نیز شفر دوباره به دانشگر اعتماد نموده و چشمی را هم برحسب اجبار دراین نقطه قرارمی دهد. اگرادعا کنیم زوج دانشگر-چشمی زوجی اجباری و نه با قابلیت های تداوم بالا درقلب دفاع استقلال هستند حرفی به گزاف نگفته ایم و باید دوباره به حرف های اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال استناد کنیم که آن ها نیز به جذب یک مدافع میانی تخصص تاکید نموده اند. حقیقت هم چیزی جز این نیست. استقلال به رغم آنکه در3 بازی اخیر گلی نخورده اما این ویژگی را مدیون دو مدافع میانی اش نیست و باید آمارخوب به جا مانده را در دیگر نقاط جستجو کرد.

استقلال اکنون دروازه بانی دراختیار دارد که با سال ها تجربه همواره دربهترین شرایط فنی درقفس توری قرار می گیرد. مهدی رحمتی را می گوییم. کهنه شماره یکی که با استقامت و تدام بالا درآخرین نقطه دفاعی استقلال می درخشد و غالبا به مرد اول آبی ها درپیکارهای پیش رو بدل می گردد. رحمتی گرچه با دوران فوق العاده خود فاصله دارد اما همین اندازه آمادگی نیز برای نیازهای روزمره استقلال در لیگ کفایت نموده و او دربسیاری از بازی ها توانسته با واکنش های مناسب دروازه تیمش را از آسیب های جدی محفوظ نگه دارد. به جز رحمتی نباید فراموش کنیم که استقلال امروز از داشتن هافبک دفاعی های ممتاز به خوبی بهره مند است و دقیقا یکی دیگر از بزرگ ترین دلایلی که باعث مصون ماندن دروازه آبی ها دربازی های اخیر شده نیز همین دست بازیکنان هستند. فرشیدباقری و علی کریمی دربهترین فرم بدنی خود قرار دارند و به خوبی توانسته اند جای خالی بازیکنانی همچون امید ابراهیمی و امید نورافکن را پرنمایند. فرشید باقری با بازی چشم نواز خود تحسین همه را برانگیخته و علی کریمی نیز که تصور می شد یکی از ضعیف ترین خریدهای استقلال باشد، دقیقا به مانند آن تصوراتی که فصل پیش درروبروه با سرورجبارف وجود داشت، به یکی از بهترین بازیکنان تیمش بدل شده است. درواقع اگر بخواهیم راز گل کلین شیت های پی درپی استقلال دربازی های اخیر را برملا کنیم باید دست بگذاریم روی این 3بازیکن: مهدی رحمتی، فرشیدباقری و علی کریمی که درعملیات دفاعی بسیار موفق بوده اند. باقری و کریمی دربازی های اخیر توانسته اند حلقه اول دفاع را به خوبی دربرابربازیکنان حریف ایجاد نمایند وهرگاه که توپی از آن ها یا مدافعان میانی گذشته نیز این مهدی رحمتی بوده که به سدی محکم برابرحملات حریف بدل شده است. هرچند که بناید فراموش کنیم سیدحسین حسینی نیز هرگاه به کارگرفته شده، با نهایت آمادگی برای استقلال به میدان رفته و درشکل گیری این فراینده نقش انکارناپذیری داشته است.

البته زوج امروزخط دفاع استقلال نیز کوشش و مساعی بسیاری دربازی های اخیر داشته اما اگر بخواهیم آدرس دلیل کلین شیت های های استقلال را پیدا کنیم بی هیچ اغماضی باید دست بگذاریم روی همین 3 نفر که به خصوص در3 بازی اخیر دراوج هماهنگی به میدان رفته اند.

تکلمه: این که تصورکنیم خیال استقلال با دانشگر و چشمی درقلب دفاع آسوده است، اوج خامی و نبینی است. استقلال نباید 3 بازی نیمه سخت و حتی آسان اخیر را ملاک سنجش قراردهد. این تیم به یک مدافع تخصص نیازمند است تا دربازی های لیگ قهرمانان آسیا بتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد. الهلال، العین و الدحیل، هرگزهم طراز تیم هایی همچون استقلال خوزستان، ماشین سازی وحتی صنعت نفت آبادان نیستند. باید واقع بین بود.

10-1

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7373

به "آدرس دقیق کلین شیت های استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس دقیق کلین شیت های استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید